Zakres pedagogiczny i dydaktyczny prowadzi mgr Karolina Karmolińska - nauczyciel Rewalidant czyli usprawnianie osób z niepełnosprawnościami. Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Diagnosta i Terapeuta Metody Integracji Sensorycznej.
Doświadczenie zawodowe: Od ok. 4 lat praca w Przedszkolu z oddziałami integracyjnymi na stanowisku nauczyciela wspomagającego dzieci o różnych niepełnosprawnościach w grupie integreacyjnej. Prowadzenie grupy przedszkolnej pod kątem dydaktyczno-wychowawczym, także indywidualnej terapii rewalidacyjno-wychowawczej z dziećmi z orzeczeniami o kształceniu specjalnym. Od roku prowadzenie terapii i diagnozy z wszystkimi dziećmi z niepełnosprawnością na terenie przedszkola Metodą Integracji Sensorycznej.
KURSY I SZKOLENIA:
Szkolenie: Współpraca z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością.
Kurs doskonalący I-go stopnia : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Warsztaty metodyczne nt. pracy z dzieckiem autystycznym.
Warsztaty- Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów Terapii Ręki.
Wczesna diagnoza i terapia neurobiologiczna dzieci z autyzmem.
Efektywna współpraca zespołów nauczycielskich.
Przegląd metod i pracy z dzieckiem autystycznym.
W ramach zakresu pedagogicznego prowadzone są zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne i dydaktyczne, których celem jest:
- usprawnianie dobrych i słabszych stron dziecka pod kątem indywidualnych potrzeb, stworzenia indywidualnego programu terapeutycznego
- wspomaganie realizacji programu szkolnego,
- wspomaganie umiejętności logicznego myślenia,
- nauka komunikowania się z otoczeniem,
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji,
- rozwijanie sprawności ruchowych i psychoruchowych na obszarze dużej i małej motoryki oraz integracji sensorycznej
- kształtowanie orientacji przestrzennej oraz w schemacie własnego ciała,
- pomoc w osiąganiu samodzielności w podstawowych sferach życia codziennego,
- rozwój zainteresowania otoczeniem.
W ramach terapii pedagogicznej prowadzone są zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne i dydaktyczne, których celem jest:
- wspomaganie realizacji programu szkolnego,
- wspomaganie umiejętności logicznego myślenia,
- nauka komunikowania się z otoczeniem,
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji,
- rozwijanie sprawności ruchowych i psychoruchowych na obszarze dużej i małej motoryki,
- kształtowanie orientacji przestrzennej oraz w schemacie własnego ciała,
- pomoc w osiąganiu samodzielności w podstawowych sferach życia codziennego,
- rozwój zainteresowania otoczeniem.
Powrót do zakładki: Zakres działalności Stowarzyszenia Pozytywka